Robot in 16 hours - Kickathon Quantum Robotics 2021

     

      O dată cu anunțarea unei noi provocări în cadrul competiției FTC, au apărut și primele evenimente. Astfel, am fost încântați să participăm la challenge-ul celor de la Quantum Robotics, și anume un Kickathon în cadrul căruia am avut de realizat un robot în 16 ore, care să îndeplinească cerințele din acest sezon.

      Așadar, în urma intervenției în cadrul live-ului de prezentare a jocului de anul acesta, unde s-a prezentat pe scurt activitatea, organizatorii au făcut o întâlnire online cu participanții care nu au putut fi fizic la București, unde ni s-a prezentat pe larg ce aveam de făcut, cum urma să prezentăm robotul final, dar și deadline-ul propus pentru a trimite toate materialele. În urma aflării tuturor datelor necesare, mințile noastre au început să caute idei, soluții, orice lucru care putea da un contur proiectului nostru. În primele ore de lucru, ne-am propus să reușim să trecem peste obstacolul ce se află înaintea zonei de preluat marfa. Pentru a putea realiza acest lucru, ne-am gândit la o suspensie care să se încadreze în regulamentul concursului, însă lipsa de arcuri ne-a obligat să folosim un singur arc care funcționează pe post de suspensie pentru toate cele 4 roți în mod independent.

  Seara a fost lungă, plină de încercări, de discuții și de situații diverse, care ne-au făcut să vedem task-ul din mai multe puncte de vedere. Spre exemplu, una din dilemele care ne-au pus pe gânduri a fost despre modul în care abordăm jocul din punctul de vedere al preluării elementelor: cu un intake sau cu o gheară. În final, am decis să facem un robot de tip macara, prin care obiectele sunt luate unul câte unul, metodă care ne-ar ajuta să evităm unele penalizări nedorite. Acest lucru a fost realizat printr-un braț rotativ 360 de grade, care permite ghearei să acționeze oriunde în apropierea robotului, iar gheara a fost proiectată astfel încât să poată manevra atât un cub, dar și o sferă. 

      Începusem să lucrăm cu bucurie și cu o energie pozitivă pentru ca totul să iasă așa cum trebuie, însă orele târzii iși spuneau cuvântul. Încet, începeam să pierdem din vedere unele detalii esențiale, așa că am luat o pauză de două ore de odihnă, deși scopul era să nu adormim pe parcursul nopții. Însă, această pauză a fost bine-venită, întrucât am repornit cu forțe ceva mai proaspete spre finalizarea activității. Cu cât ansamblam mai multe piese pe robot, cu atât mai mult se părea că acesta prinde un contur foarte bine definit, care să reprezinte exact ceea ce ne doream să realizăm. După 14 ore de lucru la partea mecanică, ne-am lovit de un alt obstacol, și anume programarea robotului. Pentru că timpul a fost destul de scurt, nu am reușit să realizăm un cod foarte complex, care să beneficieze de teste multiple, însă am integrat elementele de bază pentru ca robotul să fie funcțional.

      În urma finalizării tuturor elementelor care țin de realizarea robotului, am început să realizăm filmulețul de prezentare al acestuia, poate cel mai important element pentru ca munca noastră să fie cu siguranță evaluată la nivelul dorit. Acesta trebuia să conțină ceea ce face diferit robotul nostru față de ceilalți, să evidențiem elemente care să se remarce în mod specific. Astfel că, prin surprinderea cadrelor perfecte și printr-un montaj foarte atent făcut, am reușit să obținem filmulețul ideal.

      După ceva timp de muncă asiduă, am reușit să ne atingem scopul. Finalizasem atât robotul, cât și filmulețul de prezentare în timp util, amândouă fiind exact cum ne doream, acest lucru fiind vizibil în urma jurizării tuturor proiectelor, când echipa noastră a fost anunțată că a obținut premiul al II-lea pentru cel mai bun robot realizat în 16 ore. A fost o fericire enormă că am reușit să realizăm acest lucru, întrucât ne aflam la prima experiență de acest gen. Ne bucurăm enorm că am avut ocazia să participăm la această provocare și le mulțumim celor de la Quantum Robotics că au făcut posibilă o astfel de activitate!

      Mai jos se află filmulețul de prezentare al robotului nostru: